Marketing Kit bagi UMKM
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
The impact of social media in assessing a product's brand strength can no longer be ignored. The purpose of this paper is to describe Sorai Steamboat n Grill's community service efforts. To make it easier for MSMEs to advertise their products, marketing kits in the shape of logos, business cards, posters, and other promotional media are created. A marketing kit is an effective instrument for initiating product promotion operations. The requirements research, planning, creation of marketing kits, and mentoring of MSMEs are all part of the community service stage.The marketing kit was created without a hitch owing to the proprietor of Sorai Steamboat n Grill's helpful cooperation. The number of Instagram followers grew, the brand was strengthened, and revenue increased as a result of this action.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Penulis yang naskahnya diterbitkan menyetujui ketentuan sebagai berikut:
- Hak publikasi atas semua materi naskah jurnal yang diterbitkan/dipublikasikan dalam situs e-Journal Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Indonesia (JPMI) ini dipegang oleh dewan redaksi dengan sepengetahuan penulis (hak moral tetap milik penulis naskah).
- Ketentuan legal formal untuk akses artikel digital jurnal elektronik ini tunduk pada ketentuan lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA), yang berarti JPMI berhak menyimpan, mengalih media/format-kan, mengelola dalam bentuk pangkalan data (database), merawat, dan mempublikasikan artikel tanpa meminta izin dari Penulis selama tetap mencantumkan nama Penulis sebagai pemilik Hak Cipta.
- Naskah yang diterbitkan/dipublikasikan secara cetak dan elektronik bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Selain tujuan tersebut, dewan redaksi tidak bertanggung jawab atas pelanggaran terhadap hukum hak cipta.