Faktor-Faktor yang Mempengaruhi Konsumen dalam Pembelian Jajanan Tahu Walik di Kota Cianjur
##plugins.themes.bootstrap3.article.main##
Abstract
As time goes, Small Medium Enterprise (SME) has grown so fast, especially at Cianjur. Culinary is well-known as biggest contributor for the SME at Cianjur. PKM is a program that support economic growth at Cianjur, which also raise awareness and sales. There are 4 factors that elevate the SME at Cianjur, which is operation, marketing, financing, and human resource management. This research focus on marketing. This research exists to support the growth of Tahu Walik Si Montogh to become a great business. The rise of Tahu Walik Si Montogh can be achieved by choosing the right segmentation, positioning, and target, which based on consumer behaviour in Cianjur. Branding strategy for Tahu Walik Si Montogh use stimulus response approach, and persuasive communication technique that is also based on segmentation, positioning, and target, which has been defined previously and can be the base of marketing strategy for Tahu Walik Si Montogh. These two strategies are also supported by increasing the product diversification to attract customer in Cianjur.
##plugins.themes.bootstrap3.article.details##
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Penulis yang naskahnya diterbitkan menyetujui ketentuan sebagai berikut:
- Hak publikasi atas semua materi naskah jurnal yang diterbitkan/dipublikasikan dalam situs e-Journal Jurnal Pemberdayaan Masyarakat Indonesia (JPMI) ini dipegang oleh dewan redaksi dengan sepengetahuan penulis (hak moral tetap milik penulis naskah).
- Ketentuan legal formal untuk akses artikel digital jurnal elektronik ini tunduk pada ketentuan lisensi Creative Commons Attribution-ShareAlike (CC BY-SA), yang berarti JPMI berhak menyimpan, mengalih media/format-kan, mengelola dalam bentuk pangkalan data (database), merawat, dan mempublikasikan artikel tanpa meminta izin dari Penulis selama tetap mencantumkan nama Penulis sebagai pemilik Hak Cipta.
- Naskah yang diterbitkan/dipublikasikan secara cetak dan elektronik bersifat open access untuk tujuan pendidikan, penelitian, dan perpustakaan. Selain tujuan tersebut, dewan redaksi tidak bertanggung jawab atas pelanggaran terhadap hukum hak cipta.