Online ISSN: 2654-6213

Indonesian Business Review (IBR) is a peer-reviewed journal published twice a year (January-June, and July-December) by the Prasetiya Mulya Magister Management Program, Universitas Prasetiya Mulya. The first issue published in 2018. IBR seeks to publish high quality, scholarly empirical research articles in management, strategic management, organization, entrepreneurship, operation management, human resource management, business, and organization topics that test, extend, or build theory and contribute to management practices in Indonesia.  

 https://doi.org/10.21632/ibr

Member of  

 

 

Articles

Pengaruh Iklan TerhPengaruh Iklan Terhadap Keputusan Pembelian Konsumenadap Keputusan Pembelian Konsumen

Abednego Stephen, Athluna Canthika, Davin Subrata, Devina Veronika
PDF

233-248

Pengaruh Mekanisme Online terhadap Tingkat Kepercayaan yang Mempengaruhi Intensi Pembelian Kembali

Della Liudi, Hee Nanda Dlaneri, I Putu Aditya Wardana, Marcha Ramada, Stefani Pardi
PDF

249-267

Analisis Pengaruh Kualitas Layanan Pijat Online Terhadap Tingkat Kepuasan Konsumen

Athanya Adinda, Gladiola Asti Arsoputri, Teuku Ghiyas Kausara, Wilhan Chua
PDF

268-295

Analisis Intensi Pembelian Produk Ramah Lingkungan pada The Body Shop Indonesia

Ahmad Satya Wicaksana, Camilla Janette Jasrin, Elkana Satria Nugroho, Yohanna Satya Yohanna
PDF

296-314

Pengembangan Produk Baru dengan menggunakan Means-End Chain Theory : Kasus Water+

Aldinata Windharta, Andre Christian Efendy, Daniel Christian, M. Rashid Damahuri
PDF

315-354

Faktor Yang Mempengaruhi Intensi Pengunjung Dalam Memilih Destinasi Wisata

Ghiffari Herlambang, Leonardus Alexander Nickvaldo, Lidya Palupi Prayitno, Muhammad Rezky Nugraha
PDF

355-373

Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Penggunaan Aplikasi Belanja Online Pada Masyarakat Indonesia

Anugerah Wijayaputra Japar, David Immanuel, Indra Saputra, Stevi Andreanus, Vanessa Surya
PDF

374-399

Studi Aktivitas Pemasaran Film Independen: Kasus di Indonesia

Achmad Eriansyah Utama Putra, Agnes Juliarti, Dimas Mohammad Wibowo, Figra Ardham, Vera Julianti
PDF

400-437

Pengaruh Kualitas Layanan Bus Transjakarta Terhadap Kepuasan Konsumen

Jeremiah Jeremiah, Jessica Dasaria, Mahendra Kresna Putra, Michael Seninha, Vivi Vyolina
PDF

438-458

View All Issues